13 κοινές αιτίες πονοκεφάλου και ημικρανίας

Υποφέρετε συχνά από πονοκεφάλους ή από ημικρανίες;

0 29

Υποφέρετε συχνά από πονοκεφάλους ή από ημικρανίες; Σίγουρα κάποιο παυσίπονο σας προσφέρει πρόσκαιρη ανακούφιση. Αλλά το πρόβλημα παραμένει. Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να εντοπίσετε την αιτία του πονοκεφάλου!

Βρήκαμε 13 λόγους, που μπορεί να σας προκαλέσουν πονοκέφαλο:

Το αφεντικό σας

Αξίζει να γνωρίζετε ο,τιδήποτε ενισχύει τα επίπεδα του στρες σας μπορεί να σας κάνει ευάλωτους σε πονοκεφάλους και ημικρανίες. Ο ακριβής μηχανισμός για τους πονοκεφάλους έντασης και τις ημικρανίες δεν είναι ακόμη γνωστός και ενδεχομένως να εμπλέκονται ποικίλοι παράγοντες. Η μεγάλη ευαισθησία των νευρικών δικτύων στο εγκέφαλο που ελέγχουν τον πόνο μπορεί να παίζει καθοριστικό ρόλο. Επίσης οι αλλαγές στην ίδια τη δομή του εγκεφάλου μπορεί να παίζει ρόλο στις ημικρανίες.

Η αλλαγή θερμοκρασίας

Όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος αλλάζει, υπάρχει πιθανότητα να εκδηλώσετε ημικρανία. Είτε πρόκειται για ένα κρύο ή ζεστό κύμα αέρα, και τα δύο μπορεί να σας προκαλέσουν πονοκέφαλο. Οι ηλιόλουστες ζεστές μέρες είναι πάντως ο συνήθης ύποπτος. Βέβαια, οι βροχές και οι αλλαγές της βαρομετρικής πίεσης επίσης μπορεί να σας προκαλούν πονοκέφαλο. Κι ενώ δεν μπορείτε να αλλάξετε τον καιρό, μπορείτε να φοράτε γυαλιά ηλίου, να περιορίζετε τον κίνδυνο αφυδάτωσης και να αποφεύγετε την έκθεσή σας στα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Οι έντονες μυρωδιές

Οι έντονες μυρωδιές, ακόμη και όταν είναι ωραίες και ανεκτές, προκαλούν ημικρανία σε πολλούς ανθρώπους. Το γιατί παραμένει άγνωστο, αλλά οι οσμές είναι γνωστό ότι διεγείρουν το νευρικό σύστημα. Οι πιθανότεροι ένοχοι είναι τα αρώματα, οι μπογιές και οι βαφές, καθώς και συγκεκριμένα λουλούδια.

Τα πιεσμένα μαλλιά

Χρειάζεται να δώσετε βάση στον τρόπο, με τον οποίο πιάνετε τα μαλλιά σας, προκειμένου να μην υποφέρετε από πονοκεφάλους. Για παράδειγμα, μια σφιχτή αλογοουρά μπορεί να ασκήσει πίεση στον συνδετικό ιστό του κρανίου, προκαλώντας σας κεφαλαλγία. Επίσης οι στέκες, τα λαστιχάκια και τα στενά καπέλα μπορούν να έχουν την ίδια επίδραση. Αν αυτό είναι η αιτία του πονοκεφάλου σας, τότε αφήνετε τα μαλλιά σας ελεύθερα.

Η έντονη σωματική άσκηση

Η έντονη σωματική άσκηση, περιλαμβανομένου και του σεξ, είναι ικανή να καταπονήσει τον ανθρώπινο οργανισμό και μερικές φορές ακόμη και να προκαλέσει πονοκέφαλο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πονοκέφαλος μετά από τρέξιμο. Πρόκειται πάντως για τις συχνότερες μορφές κεφαλαλγίας σε άτομα που είναι επιρρεπή στις ημικρανίες.

Η κακή στάση σώματος

Η κακή στάση του σώματος στην καρέκλα ορισμένες φορές αρκεί για να δημιουργηθεί ή να επιδεινωθεί η αίσθηση πονοκεφάλου. Οι συχνότερες κακές στάσεις περιλαμβάνουν την κύρτωση των ώμων προς τα εμπρός, η χρήση καρέκλας με κακή υποστήριξη της πλάτης, το λάθος ύψος στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή, και η στήριξη του ακουστικού του τηλεφώνου ανάμεσα στον αυτί και τον ώμο. Αν πάσχετε συχνά από πονοκεφάλους έντασης, τότε ξανασκεφτείτε τι μπορείτε να αλλάξετε στον χώρο εργασίας σας.

Το τυρί!

Κι όμως, για ορισμένους ανθρώπους το τυρί είναι πηγή ημικρανίας! Κυρίως στο μπλε τυρί, το τσένταρ, την παρμεζάνα και τα ελβετικά τυριά επηρεάζουν τον μεταβολισμό και την ισορροπία του ατόμου εξαιτίας της τυραμίνης που περιέχουν. Σημειώστε ότι όσο ωριμάζει ένα τυρί τόσο περισσότερη τυραμίνη περιέχει.

Το αλκοόλ

Η τυραμίνη εμπεριέχεται επίσης και στο κοκκινό κρασί, καθώς και σε άλλα αλκοολούχα ποτά. Και άλλα συστατικά του κρασιού, αλλά και όλων των αλκοολούχων ποτών, είναι δυνατόν να συνδράμουν στην πρόκληση του πονοκεφάλου. Επειδή το αλκοόλ αυξάνει την αιματική κυκλοφορία στον εγκέφαλο, η αίσθηση της κεφαλαλγίας μπορεί να είναι ακόμη εντονότερη. Αν το κόκκινο κρασί σας προκαλεί ημικρανία, αποφύγετέ το ή ρωτήστε τον γιατρό σας και εκείνος θα κρίνει αν είναι αναγκαίο να λάβετε φαρμακευτική αγωγή.

Τα αλλαντικά

Τα κατεργασμένα κρέατα, κυρίως δηλαδή τα αλλαντικά, επίσης μπορεί να περιέχουν τυραμίνη, καθώς και συντηρητικά όπως το νιτρικό άλας, που φτάνει και περισσεύει ώστε σε ορισμένους ανθρώπους να προκληθούν πονοκέφαλοι. Οι κεφαλαλγίες που προκαλούνται από τα πρόσθετα των τροφίμων συνήθως εμπλέκουν όλο το κρανίο και είναι εντονότεροι, σε αντίθεση με την κλασσική ημικρανία που επηρεάζει μόνο το ένα μέρος του κεφαλιού. Επίσης, συχνά δημιουργούν το αίσθημα παλινδρόμησης πόνου, δηλαδή έρχονται και φεύγουν.

Η πείνα

Δεν συνίσταται να αφήνετε άδειο το στομάχι σας για πολλούς λόγους. Η αποφυγή ενός ανεπιθύμητου πονοκεφάλου είναι ένας από αυτούς τους λόγους. Αν παραλείπετε ένα γεύμα, ο πόνος στο κεφάλι μπορεί να γίνει αισθητός πριν καν από την πείνα. Η αιτία βρίσκεται στα επίπεδα του σακχάρου. Μην σκεφτείτε να… γιατρέψετε τον πονοκέφαλο λόγω πείνας, με μια σοκολάτα… Τα γλυκά αυξάνουν το σάκχαρο του αίματος απότομα και έτσι το εξωθούν σε ακόμη μεγαλύτερη πτώση.

Το κάπνισμα

Το κάπνισμα είναι γνωστό ότι προκαλεί πονοκέφαλο, και όχι μόνο σ’ αυτόν που κρατά το τσιγάρο! Ο καπνός περιέχει νικοτίνη, η οποία κάνει τα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου να συστέλλονται. Η διακοπή του καπνίσματος ή η αποφυγή του παθητικού καπνίσματος μπορεί να είναι επιβοηθητική για τα άτομα που υποφέρουν από πονοκεφάλους. Ο πονοκέφαλος συνέπεια του καπνίσματος γίνεται αισθητός στο ένα τμήμα του κρανίου ενώ μπορεί να επηρεάσει επίσης τη μύτη και τα μάτια.

Η καφεΐνη

Η καφεΐνη ανήκει στην κατηγορία των πραγμάτων που πρέπει να αποφεύγουν. Βέβαια, η μετριοπαθής κατανάλωση καφεΐνης είναι συχνά ωφέλιμη και εμπεριέχεται ως συστατικό σε ορισμένα παυσίπονα. Αλλά η υπερκατανάλωση καφέ μπορεί να προκαλέσει όντως πονοκέφαλο και για εκείνους που δηλώνουν εξαρτημένοι, η προσπάθεια «απεξάρτησης» μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση. Η έλλειψη καφεΐνης λοιπόν μπορεί επίσης να είναι πηγή πονοκεφάλου.

Κάνε εγγραφή και ενημερώσου αυτόματα για ό,τι νέο δημοσιεύεται!

Απαντήστε!

Η ιστοσελίδα memetro.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησής σας. Αποδέχομαι Περισσότερα