10 τροφές που καθαρίζουν το συκώτι

Όσο πιο λιπαρές οι τροφές, τόσο περισσότερη προσπάθεια απαιτείται από το συκώτι για να διασπαστούν και να μεταβολιστούν

0 111

Το συκώτι είναι ο μεγαλύτερος αδένας στο ανθρώπινο σώμα. Έχει πολλές ζωτικές λειτουργίες, οι οποίες διατηρούν τον οργανισμό ζωντανό και υγιή.

Η υγεία του ήπατος είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική σας υγεία, ενώ, αντιθέτως, οποιαδήποτε δυσλειτουργία του ήπατος είναι ικανή να πολλαπλασιάσει τα προβλήματα υγείας στον οργανισμό: Μπορεί να οδηγήσει σε ηπατική νόσο, μεταβολική διαταραχή, ακόμη και διαβήτη τύπου 2.

Το συκώτι αποθηκεύει βιταμίνες και σίδηρο, μετατρέπει την αποθηκευμένη ζάχαρη σε ζάχαρη έτοιμη για χρήση, όταν τα επίπεδα σακχάρου του σώματος πέσουν κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα, καταστρέφει τα παλιά ερυθρά αιμοσφαίρια και παράγει χολή για να διασπάσει και να απορροφήσει τα λίπη.

Για το συκώτι οι ουσίες και τροφές που καταναλώνει ο άνθρωπος και συνεπώς, καλούνται να μεταβολιστούν, είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο λιπαρές οι τροφές, τόσο περισσότερη προσπάθεια απαιτείται από το συκώτι για να διασπαστούν και να μεταβολιστούν. Υπάρχουν κάποιες τροφές λοιπόν που κάνουν πολύ καλό στο συκώτι: Απελευθερώνουν από τις τοξίνες και βελτιώνουν τη λειτουργία του ήπατος.

Σκόρδο

Το σκόρδο είναι γεμάτο με θείο, το οποίο ενεργοποιεί τα ηπατικά ένζυμα που καθαρίζουν το σώμα. Το σκόρδο περιέχει επίσης μεγάλες ποσότητες σεληνίου. Το σελήνιο είναι ένα βασικό θρεπτικό συστατικό που έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην ενίσχυση των φυσικών επιπέδων αντιοξειδωτικών ενζύμων στο συκώτι. Η ενίσχυση με σελήνιο δίνει στο συκώτι ακόμα περισσότερα εφόδια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί το οξειδωτικό στρες.

Το σκόρδο περιέχει επίσης 39 διαφορετικούς αντιβακτηριακούς παράγοντες, καθιστώντας το ένα εξαιρετικό φαγητό για την προστασία του σώματός σας από διάφορες ασθένειες και βοηθάει επιπλέον στη μείωση του σωματικού βάρους. Επίσης, η αλικίνη στο σκόρδο έχει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία καθαρισμού του ήπατος.

Παντζάρι

Ο χυμός από τα παντζάρια χρησιμοποιείται από παλιά ως φάρμακο για την ενεργοποίηση των ηπατικών ενζύμων και την αύξηση της χολής γιατί τα παντζάρια περιέχουν βιταμίνη C και μια φυσιολογική δόση ινών που βοηθούν και τα δύο στην εκκαθάριση του πεπτικού συστήματος. Είναι υψηλό σε betalains και άλλες ενώσεις που έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή, προστατεύουν από το οξειδωτικό στρες και μειώνουν τον κίνδυνο ηπατικής βλάβης.

Επίσης, τα παντζάρια περιέχουν μαγγάνιο το οποίο είναι ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία του δέρματος και μπορεί να βοηθήσει και στην προστασία των κυττάρων σας. Έτσι, τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης C και μαγνησίου κάνουν τα παντζάρια ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό για το σώμα, βοηθώντας στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος.

Καφές

Ο καφές φαίνεται να είναι καλός για το συκώτι, ειδικά επειδή προστατεύει από τη λιπώδη ηπατική νόσο και μειώνει τη φλεγμονή. Η μελέτη έχει δείξει επίσης ότι η καθημερινή πρόσληψη καφέ μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου χρόνιας ηπατικής νόσου.

Μπορεί επίσης να σας προστατεύσει από τον καρκίνο του ήπατος και να μειώσει τη θνησιμότητα σε άτομα με χρόνια ηπατική νόσο. Ο καφές είναι ένα σύνθετο μίγμα που περιέχει εκατοντάδες χημικές ενώσεις και δεν είναι ξεκάθαρο ποια από αυτές είναι υπεύθυνη για την προστασία του ήπατος. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι ο καφές δεν είναι αρκετά ισχυρός για να εξουδετερώσει όλες τις επιπτώσεις από τις επιλογές που κάνουμε στη καθημερινή μας ζωή οι οποίες μπορούν να βλάψουν σοβαρά το ήπαρ.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του λίπους στο σώμα, στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες και στη μείωση άλλων σημαδιών της μη αλκοολικής ηπατικής νόσου. Είναι υψηλό σε κατεχίνες που είναι ένας τύπος αντιοξειδωτικών, βελτιστοποιεί τη λειτουργία του ήπατος, βελτιώνει τους δείκτες της υγείας του ήπατος, ενισχύει τα επίπεδα των ηπατικών ενζύμων και προστατεύει από το οξειδωτικό στρες και τις αποθέσεις λίπους στο ήπαρ.

Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι το πράσινο τσάι μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του ήπατος. Δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένες προτάσεις για τα άτομα που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση να καταναλώνουν τσάι ή εκχυλίσματα τσαγιού, αλλά η σύνδεσή του τσαγιού με την υγεία του ήπατος είναι πολλά υποσχόμενη.

Ελαιόλαδο

Το να καταναλώνετε πολύ λίπος δεν είναι καλό για το συκώτι, αλλά μερικά λίπη μπορεί να το βοηθήσουν, όπως το ελαιόλαδο που ενισχύει τη διαδικασία καθαρισμού του ήπατος. Η προσθήκη ελαιολάδου στη διατροφή σας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του οξειδωτικού στρες και στη βελτίωση της ηπατικής λειτουργίας. Αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε ακόρεστα λιπαρά οξέα.

Το ελαιόλαδο εξαλείφει όλο το αλκοόλ, τα κορεσμένα λίπη και το κρέας που δεν είναι κόκκινο, όλα τα μη αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα λιπαρά οξέα και όλα τα υδρογονωμένα έλαια, το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης και το πολύ αλάτι. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ελαιόλαδο σε όλα τα τρόφιμα που χρειάζονται λάδι. Το φαγητό σας θα είναι νόστιμο και ταυτόχρονα θα προστατεύει το συκώτι σας από πιθανές βλάβες.

Κάνε εγγραφή και ενημερώσου αυτόματα για ό,τι νέο δημοσιεύεται!

Η ιστοσελίδα memetro.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησής σας. Αποδέχομαι Περισσότερα