10 λόγοι για να περπατάτε κάθε μέρα

Το περπάτημα βελτιώνει την υγεία σε τομείς που ούτε καν φαντάζεστε!

0 119

Το περπάτημα είναι μια καθημερινή δραστηριότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιτυχής μορφή άσκησης, που βοηθά την υγεία.

Το καθημερινό περπάτημα σας βοηθά να κρατήσετε την καρδιά σας υγιή, να διαχειριστείτε το βάρος σας, να βελτιώσετε την πέψη και να ενισχύσετε τη διάθεσή σας.

Ακόμα και μόνο με περπάτημα ρυθμού για 10 έως 30 λεπτά την ημέρα, μπορείτε να βελτιώσετε κατά πολύ τη φυσική κατάσταση του σώματός σας. Φτάνει να μην διακόπτετε και να διατηρείτε σταθερό ή διαρκώς αυξανόμενο ρυθμό και το έδαφος στο οποίο περπατάτε να είναι επίπεδο και καθόλου τραχύ.

Τα οφέλη από το περπάτημα μπορούν ακόμη και να σας βοηθήσουν να ζήσετε περισσότερο, όπως έχουν δείξει αρκετές έρευνες παγκοσμίως και επιβεβαιώνονται από τους ρυθμούς ζωής και τους δείκτες υγείας των ανθρώπων που περπατούν σταθερά κατά την καθημερινότητά τους.

Μετά από επίσκεψη σε νοσοκομείο, άλλωστε, για οποιοδήποτε λόγο, οι γιατροί συνιστούν περπάτημα (ιδίαιτερα σε καρδιοπαθείς, ισχαιμικούς και πάσχοντες από στεφανιαία νόσο). Αν λοιπόν δεν έχετε προλάβει να χρησιμοποιήσετε το περπάτημα ως μέσο πρόληψης, μη διστάσετε να το χρησιμοποιήσετε ως μέσο καταστολής μιας νόσου και ως μέσο βελτίωσης των επιπέδων υγείας των οργάνων του οργανισμού σας!

Το κύριο πλεονέκτημα που προκύπτει από το περπάτημα είναι ότι αποτελεί μια μορφή άσκησης που διατίθεται στους περισσότερους ανθρώπους. Το περπάτημα είναι μια ελεύθερη άσκηση και είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποφύγετε επιπλοκές που σχετίζονται με καθιστική ζωή. Ο μόνος εξοπλισμός που πρέπει να συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας άσκηση είναι ένα καλό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια και κατάλληλη ενδυμασία για άνεση!

Υπάρχουν μια σειρά από θετικές παρεμβάσεις που ασκεί το περπάτημα στον οργανισμό σας, αν το συμπεριλάβετε στην καθημερινότητά σας:

Το περπάτημα αδυνατίζει

Οι περισσότεροι δεν ξεκινούν την άσκηση για να βελτιώσουν την υγεία τους, αλλά για να χάσουν κιλά ή να γυμναστούν. Το περπάτημα είναι αναμφίβολα ένα είδος άσκησης που όχι μόνο θα σας βοηθήσει να μη πάρετε κιλά αλλά και θα σας αδυνατίσει.

Είναι ο πιο αποτελεσματικός και εύκολος ταυτόχρονα τρόπος να διατηρήσει κανείς τα κιλά του σε φυσιολογικό επίπεδο, καθώς η συνεχής κίνηση συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού και στην καύση του λίπους.

Η συχνή δικαιολογία “δεν έχω χρόνο για περπάτημα” στην πραγματικότητα δεν είναι υπαρκτή, αφού το περπάτημα είναι παντού μέσα στη ζωή και την καθημερινότητά μας. Χρειάζονται μόλις 5 λεπτά για να κάνει ένας άνθρωπος 500 βήματα! Ένα σύνολο 2.500 βημάτων είναι μια μέτριας έντασης άσκηση, που ωστόσο, δίνει πολύ σημαντικά οφέλη στον οργανισμό μας. Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από την μείωση της χρήσης του ασανσέρ και τη προτίμηση της σκάλας!

Το περπάτημα διατηρεί την καρδιά υγιή

Το περπάτημα λειτουργεί το ίδιο ευεργετικά με το τρέξιμο σε ό,τι αφορά την υγεία της καρδιάς. Μια άσκηση περπατήματος 30 λεπτών κάθε μέρα είναι μια καλή άσκηση που προωθεί μια υγιή καρδιά και καλή κυκλοφορία του αίματος. Στους άνδρες το περπάτημα μειώνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και διατηρεί την αρτηριακή πίεση υπό έλεγχο μειώνοντας τον κίνδυνο εκδήλωσης εγκεφαλικού επεισοδίου.

Επιπλέον, η συγκεκριμένη άσκηση ρίχνει τα επίπεδα χοληστερόλης. Τέλος, μελέτες έχουν δείξει ότι το βάδισμα, όπως βέβαια και το δυσκολότερο τρέξιμο, θεωρείται ως η καλύτερη άσκηση για την καρδιά μας, καθώς βελτιώνει σημαντικά την υγεία της, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης εμφράγματος μέσα από την αύξηση του καρδιακού ρυθμού και τις κυκλοφορίας του αίματος.

Το περπάτημα βελτιώνει τη διάθεση

Το περπάτημα από 10 έως 30 λεπτά την ημέρα μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην ψυχική ευεξία. Μια μελέτη βρήκε μια σαφή σύνδεση μεταξύ του περπατήματος για άσκηση και διάθεση. Οι γυναίκες που αύξησαν την ποσότητα που περπατούσαν κάθε μέρα παρατηρούσαν μείωση των συμπτωμάτων χαμηλής διάθεσης και κατάθλιψης. Οι γυναίκες ανέφεραν επίσης ότι ένιωθαν χαρούμενες και αναζωογονημένες μετά το περπάτημα.

Το περπάτημα δεν είναι ωφέλιμο μόνο για την σωματική μας υγεία, αλλά και για την ψυχική μας υγεία! Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι τα συμπτώματα της ήπιας μορφής κατάθλιψης μπορούν να μειωθούν με το περπάτημα. Αν ισχύει αυτό, φανταστείτε πόσο μπορεί να μας βοηθήσει όταν νιώθουμε απλά “πεσμένοι” ή εξαντλημένοι , μια βόλτα στον καθαρό αέρα για περπάτημα.

Το περπάτημα βοηθά στην πέψη

Το σύντομο περπάτημα μετά το φαγητό είναι πιο αποτελεσματικό για τη μείωση των επιπέδων του σακχάρου συγκριτικά με έναν περίπατο 45 λεπτών οποιαδήποτε άλλη στιγμή της ημέρας. Βελτιώνει την πεπτική σας υγεία και συμβάλλει στην μείωση της γλυκόζης στο αίμα. Έτσι, το περπάτημα μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα χρήσιμο για τη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου μετά το φαγητό.

Εάν νιώθετε φουσκωμένοι μετά από ένα γεύμα, πρέπει να περπατήσετε. Το περπάτημα θα ενισχύσει την πέψη και θα ενεργοποιήσει τα γαστρικά υγρά που υπάρχουν στο στομάχι με αποτέλεσμα να καταπολεμήσει την δυσπεψία και την καούρα.

Το περπάτημα ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Ένα από τα πράγματα που κάνει το περπάτημα για το σώμα σας είναι να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας και τη υγεία σας γενικά. Μία μικρή μελέτη που περιελάμβανε υγιείς γυναίκες διαπίστωσε ότι ένας βιαστικός τριαντάλεπτος περίπατος συνέβαλε στην αύξηση του αριθμού των λευκών αιμοσφαιρίων στο αίμα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το περπάτημα προκάλεσε μικρές ευεργετικές αλλαγές στις ανοσολογικές παραμέτρους.

Μελέτη που αφορούσε παχύσαρκους άνδρες διαπίστωσε ότι το περπάτημα είχε παρόμοια οφέλη με το ανοσοποιητικό σύστημα. Το γρήγορο περπάτημα για 45 λεπτά την ημέρα σε 5 ημέρες της εβδομάδας συνέβαλε στην αύξηση της απόκρισης του ανοσοποιητικού συστήματος.

Το περπάτημα ενδυναμώνει τις αρθρώσεις

Οι αρθρώσεις είναι σαν μηχανές που χρειάζονται λάδωμα και το περπάτημα είναι ο πιο εύκολος τρόπος λαδώματος. Το περπάτημα ευνοεί την ευκινησία των αρθρώσεων, αποτρέπει την απώλεια οστικής μάζας και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων.

Το περπάτημα λοιπόν προστατεύει τις αρθρώσεις, ιδιαίτερα εκείνες του γονάτου και των ισχίων που είναι και οι άνθρωποι οι πιο επιρρεπείς στην οστεοαρθρίτιδα, λιπαίνοντας την περιοχή και δυναμώνοντας τους μύες που τις στηρίζουν.

Το Ινστιτούτο Αρθρίτιδας συνιστά τουλάχιστον 30 λεπτά περπάτημα καθημερινά, προκειμένου να μειωθεί ο πόνος, η δυσκαμψία και οι φλεγμονές στις αρθρώσεις. Όσοι υποφέρουν από αρθρίτιδα μπορούν με το περπάτημα να κρατήσουν την κατάστασή τους σταθερή και να κερδίσουν μερικά επιπλέον χρόνια ευκινησίας.

Το περπάτημα χορταίνει

Όλα τα γλυκά είναι τόσο λαχταριστά αλλά είναι εχθροί για την υγεία μας και για το σώμα μας. Όταν έχεις λιγούρα για κάτι θα πρέπει να την αποφύγεις, αφού στην πραγματικότητα ο οργανισμός σου δεν το χρειάζεται αλλά είναι ένα παιχνίδι του μυαλού. Εάν ανήκεις και εσύ σε αυτούς που έχουν συνέχεια λιγούρες και ψάχνουν τρόπο να απαλλαγούν από αυτές τότε μία καλή λύση θα ήταν να ξεκινήσεις το περπάτημα.

Διάφορες μελέτες παγκοσμίως φέρονται να έχουν δείξει ότι ακόμη και ένας περίπατος 15 λεπτών μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις πιθανότητές σας να αντισταθείτε σε ένα πρόχειρο γεύμα. Το περπάτημα μειώνει, σχεδόν εκμηδενίζει την παραπανίσια όρεξη και τις… λιγούρες για προϊόντα και τροφές με πολλή ζάχαρη.

Το περπάτημα βελτιώνει την ποιότητα ύπνου

Ο ύπνος είναι η αναζωογόνηση του οργανισμού. Αποτελεί μία από τις βασικότερες διαδικασίες του καρδιακού ρυθμού του ανθρώπου και είναι απαραίτητος για την διατήρηση ικανοποιητικών επιπέδων της καθημερινής λειτουργικότητας και της ψυχοσωματικής υγείας.

Αν λοιπόν πάσχετε από αϋπνίες που σας ταλαιπωρούν και όλη την ημέρα, τότε 3 με 4 βόλτες την εβδομάδα για 30-40 λεπτά είναι δυνατό να επιφέρουν σημαντικά οφέλη στην ποσότητα αλλά και την ποιότητα ύπνου σας. Η λύση λοιπόν είναι απλή και δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε βότανα, φυτικά σκευάσματα ή φάρμακα.

Το περπάτημα βοηθά τη λειτουργία του εντέρου

Η δυσκοιλιότητα αποτελεί χρόνιο πρόβλημα χρόνιο για αρκετούς ανθρώπους. Είναι επίσης συχνό παροδικό πρόβλημα σε ειδικές περιπτώσεις: Για παράδειγμα, συμβαίνει στις εγκύους, σε ανθρώπους που αλλάζουν περιβάλλον και σε άτομα που έχουν ξεκινήσει πρόγραμμα αδυνατίσματος. Ανεξάρτητα όμως από το αίτιο, το πρόβλημα αυτό είναι αποδεδειγμένα αρκετά ενοχλητικό και επηρεάζει την καθημερινή μας διάθεση και ενέργεια.

Η άσκηση σαφώς και μειώνει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, επειδή εξ ορισμού διευκολύνει την κινητικότητα του εντέρου. Όμως μόνον μια ήπια άσκηση, όπως το περπάτημα, μπορεί να προλάβει ή να αντιμετωπίσει τη δυσκοιλιότητα. Αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι η έντονη άσκηση μειώνει τον αριθμό και την ένταση των περισταλτικών κινήσεων του εντέρου.

Το περπάτημα προλαμβάνει τύπους καρκίνου!

Η άσκηση γενικά έχει αντικαρκινικές ιδιότητες, όμως έρευνα της Αμερικάνικης Εταιρείας Καρκίνου που εστίασε στο περπάτημα, παρουσίασε ως εύρημα ότι οι γυναίκες που περπατούσαν 7 ή περισσότερες ώρες ανά εβδομάδα είχαν 14% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του μαστού συγκριτικά με εκείνες που περπατούσαν 3 ή λιγότερες ώρες την εβδομάδα.

Αντίστοιχα, για τους άνδρες που είχαν καρκίνο του προστάτη,οι επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, διαπίστωσαν ότι όσοι από αυτούς περπατούσαν τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα, μείωσαν κατά πολύ τις πιθανότητες να επιδεινωθεί η ασθένεια.

Κάνε εγγραφή και ενημερώσου αυτόματα για ό,τι νέο δημοσιεύεται!

Η ιστοσελίδα memetro.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησής σας. Αποδέχομαι Περισσότερα