Φάε αυτό και γλίτωσε από το Αλτσχάιμερ

Η απώλεια μνήμης είναι μια βασική παρενέργεια της νόσου

0 38

Η απώλεια μνήμης είναι μια βασική παρενέργεια της νόσου Αλτσχάιμερ. Ωστόσο, ο κίνδυνος ανάπτυξης της νόσου μπορεί να περιοριστεί. Ένας από τους τρόπους που μπορεί να επιτευχθεί αυτό είναι να κάνετε μικρές αλλαγές σε αυτά που τρώτε και πίνετε.

Μια μελέτη του 2019 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός πολύ δημοφιλούς φρούτου μία φορά την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ έως και 34%.

Η κατανάλωση μιας μερίδας φράουλες την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Η επικεφαλής ερευνήτρια δρ. Πούτζα Αγκαρβάλ και η ομάδα της στο πανεπιστήμιο Rush εξέτασαν το πώς η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης Αλτσχάιμερ.

Η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients και οι ερευνητές ανέλυσαν 925 συμμετέχοντες ηλικίας 58-98 ετών, οι οποίοι ήταν μέρος του Rush Memory and Aging Project, μιας έρευνας για την παρακμή των γνωστικών και κινητικών λειτουργιών που μπορεί να έρθουν με τη γήρανση.

Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν κάποιο επίπεδο άνοιας στην αρχή της μελέτης. Οι ερευνητές τους έδωσαν ερωτηματολόγια μεταξύ 2004 και 2018, στα οποία κατέγραφαν πόσο συχνά έτρωγαν συγκεκριμένα φρούτα, λαχανικά και θαλασσινά

Μαζί με τις διατροφικές αξιολογήσεις, οι συμμετέχοντες έκαναν τουλάχιστον δύο νευρολογικές εξετάσεις κατά τη διάρκεια του Rush Memory and Aging Project. Κάθε εξέταση περιελάμβανε 21 γνωστικά τεστ, μια κλινική εξέταση από νευρολόγο και διαγνωστική ταξινόμηση του Αλτσχάιμερ από κλινικό γιατρό.

Με την εξέταση αυτών των ερωτηματολογίων και με τις νευρολογικές εξετάσεις, η δρ. Αγκαρβάλ και οι συνεργάτες της ανακάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τουλάχιστον μία μερίδα φράουλες την εβδομάδα είχαν 34% χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης Αλτσχάιμερ σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν φράουλες μία φορά τον μήνα ή καθόλου.

Μάλιστα, εκείνοι που είχαν τη μεγαλύτερη πρόσληψη πελαργονιδίνης (pelargonidin), που αποτελεί ένα από τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στις φράουλες, είχαν 44% μειωμένο κίνδυνο Αλτσχάιμερ σε σύγκριση με εκείνους με τη μικρότερη πρόσληψη.

Άλλα είδη μούρων & άλλων πολύχρωμων τροφών που μπορούν να μειώσουν την πτώση της μνήμης

Έχει φανεί ότι και άλλα είδη μούρων μπορούν να μειώσουν την πτώση της μνήμης. Προηγούμενη έρευνα, του έτους 2012, είχε επίσης δείξει ότι οι φράουλες μπορούν να ενισχύσουν τον εγκέφαλο.

Στην επιστημονική επιθεώρηση Annals of Neurology, οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα από τη μελέτη για την υγεία των νοσηλευτών, η οποία περιελάμβανε 121.700 γυναίκες εγγεγραμμένες νοσοκόμες που συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια υγείας από το 1980. Το αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε ότι τόσο οι φράουλες όσο και τα βατόμουρα θα μπορούσαν να ωφελήσουν τη μνήμη.

Οι συμμετέχουσες γυναίκες ερωτήθηκαν για τη συχνότητα κατανάλωσης τροφής κάθε 4 χρόνια. Η γνωστική λειτουργία μετρήθηκε επίσης σε 16.010 από τις συμμετέχουσες άνω των 70 ετών κάθε δύο χρόνια, από το 1995 έως το 2001.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανάλωση φράουλας και βατόμουρων επιβράδυνε τη διαδικασία της μείωσης της μνήμης στις γυναίκες. “Μεταξύ των γυναικών που κατανάλωναν δύο ή περισσότερες μερίδες φράουλες και βατόμουρα κάθε εβδομάδα, είδαμε μια μέτρια μείωση της απώλειας μνήμης”, εξηγεί η επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας, Ελίζαμπεθ Ντέβορ, ερευνήτρια στο Νοσοκομείο Γυναικών του Μπράιχαμ.

Τα φλαβονοειδή στα μούρα είναι τα κλειδιά για την υγεία του εγκεφάλου. Τόσο τα βακκίνια (μπλε-μωβ μούρα). όσο και οι φράουλες έχουν υψηλά επίπεδα φλαβονοειδών. Αυτές είναι ενώσεις που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά και μπορούν να ενισχύσουν την υγεία του εγκεφάλου.

Η ομάδα ανακάλυψε ότι τα άτομα με την μεγαλύτερη πρόσληψη φλαβονοειδών είχαν χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ και παρόμοιων ασθενειών σε σύγκριση με εκείνα με την χαμηλότερη πρόσληψη. “Ένα φλιτζάνι τσάι την ημέρα ή μερικά μούρα δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα θα ήταν επαρκές”, δήλωσε ο επικεφαλής εκείνης της έρευνας, δρ. Έζρα Σίσταρ.

Η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε το 2020 στο επιστημονικό περιοδικό The American Journal of Clinical Nutrition εξέτασε τα δεδομένα από την βάση Framingham Heart Study Offspring Cohort. Περιελάμβαναν 2.801 συμμετέχοντες που δεν είχαν άνοια, ή σχετική ασθένεια και ολοκλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικά με το τι έτρωγαν στην αρχή του έργου.

Τα γραμμάρια τροφών που πρέπει να τρώμε για να περιορίσουμε τη γνωστική εξασθένηση

Μια άλλη μελέτη του 2021, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Neurology, έδειξε ότι εκείνοι που κατανάλωναν περίπου 600 mg φλαβονοειδών την ημέρα είχαν 20% χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωναν μόνο 150 mg.

Τα βατόμουρα περιέχουν περίπου 164 mg φλαβονοειδών ανά μισό φλιτζάνι. Αντίστοιχα, οι φράουλες περιέχουν 180 mp ανά μισό φλιτζάνι. Παρόμοια οφέλη έχουν ο χυμός πορτοκαλιού, τα πορτοκάλια με τη σάρκα, οι πιπεριές, το σέλερι, τα γκρέιπφρουτ, ο χυμός γκρέιπφρουτ, τα μήλα, τα αχλάδια. Μπορούν να προσφέρουν το ίδιο όφελος, αν δεν είστε λάτρης των μούρων, τόνισε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δρ. Ουόλτερ Γουίλετ, από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ. “Μια πολύχρωμη διατροφή είναι πλούσια σε φλαβονοειδή και φαίνεται να είναι ένα καλό στοίχημα για την προώθηση της μακροπρόθεσμης υγείας του εγκεφάλου”, συμπλήρωσε.

Κάνε εγγραφή και ενημερώσου αυτόματα για ό,τι νέο δημοσιεύεται!

Η ιστοσελίδα memetro.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησής σας. Αποδέχομαι Περισσότερα