Τροφές που ενισχύουν τη μνήμη των παιδιών

Πού βρίσκονται ω3, χολίνη, πρωτεΐνες και αμινοξέα

0 75

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τις τροφές που μπορούν να αυξήσουν τη συγκέντρωση των παιδιών και να βελτιώσουν τη μνήμη τους. Παράλληλα, οι τροφές αυτές είναι δυνατό να ενισχύσουν τη μάθηση και την απόδοσή τους στο σχολείο, ακόμη και στις αθλητικές τους επιδόσεις και στα παιχνίδια.

Είναι, άλλωστε, γνωστό πως το είδος της καθημερινής διατροφής επηρεάζει σημαντικά την πνευματική διαύγεια των παιδιών.

Ας δούμε τις τροφές που ενισχύουν τη μνήμη:

Ω-3 λιπαρά

Η κατανάλωση ω3 λιπαρών οξέων ενδυναμώνει τη μνήμη σύμφωνα με έρευνες. Τα ω-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο μουρουνέλαιο, στα ψάρια (κολιός, τσιπούρα, φαγκρί, σαρδέλες, θαλασσινά, όπως καλαμαράκια), καρύδια, αμύγδαλα σε άλλα τρόφιμα (εμπλουτισμένες μαργαρίνες, αυγά και άλλα σχετικά) προστατεύουν τη μνήμη και ενισχύουν την απόδοση των μαθητών.

Βιταμίνη Α & Βιταμίνη Ε

Καθώς και ο φώσφορος, ο σίδηρος, το μαγνήσιο, το κάλιο, ο ψευδάργυρος (που βρίσκονται στα ψάρια, στα αυγά, στο μοσχάρι χωρίς λίπος, στα καρότα, στο ελαιόλαδο, στο σουσάμι και αλλού, αυξάνουν την ικανότητα για προσοχή, βελτιώνοντας τον μηχανισμό της σκέψης. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες έχει βρεθεί ότι η ανεπάρκεια στις λιποδιαλυτές βιταμίνες Α, D και Ε έχει συσχετιστεί με το Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Τροφές πλούσιες σε χολίνη ενδυναμώνουν τη μνήμη και ενισχύουν τη δυνατότητα συγκέντρωσης. Η χολίνη ανήκει στο σύμπλεγμα βιταμινών Β και συσχετίζεται με την ενδυνάμωση της μνήμης. Πηγές της είναι τα αυγά, η σοκολάτα και το συκώτι. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα παιδιά που παρουσιάζουν έλλειψη αυτού του θρεπτικού συστατικού εμφανίζουν ασθενή μνήμη.

Πρωτεΐνες

Η πρωτεΐνη κρατά σταθερή την ενέργεια των παιδιών και επομένως συμβάλλει στη συγκέντρωση. Καλό είναι το πρωινό του παιδιού να περιέχει πρωτεΐνη: Για παράδειγμα, το επιθυμητό πρωϊνό ενός παιδιού καλό θα ήταν να περιλαμβάνει: Σάντουιτς με τυρί και ψωμί ολικής άλεσης, αυγό, γιαούρτι, μπανάνα. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της μέρας σημαντικό είναι η διατροφή του να περιέχει ξηρούς καρπούς και σπόρους όπως ο λιναρόσπορος και ο κολοκυθόσπορος.

Μέλι

Η ζάχαρη και οι υδατάνθρακες θεωρούνται σημαντικά ενισχυτικά της μνήμης και η γλυκόζη είναι το βασικό συστατικό της ζάχαρης και όλων των υδατανθράκων, και αποτελεί το αποκλειστικό καύσιμο του εγκεφάλου. Ιδιαίτερες ευεργετικές ιδιότητες έχει το μέλι και η μαύρη σοκολάτα όσον αφορά τη λειτουργία της μνήμης. Όμως θα πρέπει να αποφεύγετε να δίνετε στα παιδιά έτοιμα γλυκίσματα, ζαχαρώδη εμπορίου και άλλα τέτοια παρόμοια παρασκευάσματα και να στραφείτε σε υγιεινές και σπιτικές λύσεις, όπως, για παράδειγμα, σπιτικά μπισκοτάκια με μέλι και ταχίνι ή ένα κέικ μπανάνας με κακάο είναι πολύ καλές λύσεις.

Η υπερκατανάλωση ζάχαρης από παιδιά με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) μειώνει την ικανότητα απορρόφησης συγκεκριμένων βιταμινών, όπως, για παράδειγμα, της βιταμίνης C και της βιταμίνης Α, ενώ μειώνει τα καλά βακτήρια του εντέρου με αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν μειωμένη ικανότητα απορρόφησης θρεπτικών συστατικών και μετάλλων.

Η ζάχαρη αφομοιώνεται γρήγορα από τον οργανισμό σε όλα τα παιδιά, αυξάνει απότομα την γλυκόζη στο αίμα και έπειτα τη ρίχνει απότομα με αποτέλεσμα τα παιδιά να πεινούν και να μην μπορούν να συγκεντρωθούν.

Κάνε εγγραφή και ενημερώσου αυτόματα για ό,τι νέο δημοσιεύεται!

Απαντήστε!

Η ιστοσελίδα memetro.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησής σας. Αποδέχομαι Περισσότερα