Τρέξιμο: Τα ιδανικά όρια άσκησης ανά εβδομάδα

Για να μην καταπονήσετε τον οργανισμό σας και ιδιαίτερα, την καρδιά σας!

0 107

Το τρέξιμο κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται όμορφα. Κρατείστε αυτό ως δεδομένο. Η υψηλή παραγωγή ενδορφινών του οργανισμού κατά την διάρκεια του τρεξίματος, η απαλλαγή από το στρες, η αίσθηση της ολοκλήρωσης αποτελούν στοιχεία που κάνουν τους ανθρώπους να ελκύονται από το τρέξιμο.

Έχετε, ωστόσο, πάντα στο μυαλό σας πως όλα τα πράγματα αξίζει να γίνονται μόνο με μέτρο: Μέτρον άριστον!


  • Υπολογίζεται πως μια συστηματική, εβδομαδιαία προπόνηση πρέπει να αποτελείται είτε από 150 λεπτά χαλαρής άσκησης είτε από 75 λεπτά έντονης άσκησης (είτε από ένα συνδιασμό αυτών των δύο). Υπάρχει ωστόσο ένα μεγάλο ερώτημα: η παραπάνω, από αυτά τα πλαίσια, άσκηση συνιστα ακόμα μεγαλύτερα οφέλη ή μήπως όχι;

Αμέτρητες μελέτες, που συμπεριλαμβάνουν ανθρώπους πολλών κατηγοριών -νέους και γέρους, απόλυτα υγιείς ανθρώπους και ανθρώπους που έχουν παρελθόν καρδιακών προσβολών, λεπτούς και υπέρβαρους- έχουν επιβεβαιώσει πως το τρέξιμο συνδέεται με την καλή λειτουργία της καρδιάς.

Ο κορυφαίος Αμερικάνος καρδιολόγος, Τζέιμς Ο’ Κιφ είναι από τους πιο διάσημους υποστηρικτές της θεωρίας πως η υπερβολική άσκηση δεν κάνει καλό στους δρομείς. Σύμφωνα με τον ίδιο “υπάρχει ένα ασφαλές όριο άσκησης, το οποίο αν υπερβούμε οι αρνητικές συνέπειες ισοσκελίζονται με τα οφέλη”. “Τρέξε για την ζωή σου: χαλαρά και κοντινές αποστάσεις”. Αυτό είναι το σύνθημα που ο ίδιος ο Τζέιμς Ο’ Κιφ υποστηρίζει κι ακόμη, έχει δώσει διάλεξη επ’ αυτού. Η συγκεκριμένη διάλεξη τυχαίνει να είναι πολύ δημοφιλής: Το βίντεο της απαριθμεί 400.000 προβολές στο διαδίκτυο.

Σε συνεργασία με τον Δανό καρδιολόγο Πίτερ Σνορ, ο Τζέιμς Ο’ Κιφ έγραψε ένα επιστημονικό άρθρο στο περιοδικό του Αμερικάνικου Κολέγιου Καρδιολογίας, στο οποίο οι 2 επιστήμονες μαζί υποστηρίζουν ότι το να τρέχεις υπερβολικά είναι τόσο κακό όσο το να μην τρέχεις καθόλου.

  • Οι 2 καρδιολόγοι προτείνουν πως η ιδανική άσκηση πρέπει να κυμαίνεται στις 3 προπονήσεις το περισσότερο την εβδομάδα, να μην υπερβαίνει τις 2,5 ώρες συνολικά και να διεξάγεται σε χαμηλές ταχύτητες (10-12 λεπτά για κάθε χιλιόμετρο).

Είναι το γρήγορο τρέξιμο είναι το ίδιο θανατηφόρο με το να κάθεσαι στον καναπέ; Η βρετανική εφημερίδα Daily Telegraph υπερέβαλλε με τον τίτλο της, αλλά ήθελε να τονίσει πόσο σημαντικό είναι να μπαίνει πάντα μέτρο στην άσκηση, ιδιαίτερα όταν αυτή τείνει ως δραστηριότητα να υπερβεί τα όρια του οργανισμού. Η εφημερίδα Daily Mail, αντίστοιχα, με αφορμή το κείμενο των Ο’ Κιφ και Σνορ έβαλε τον τίτλο: “Το πάρα πολύ τρέξιμο είναι το ίδιο κακό με το να μην τρέχεις καθόλου”.

Η Σαμ Λόιντ, μια 44χρονη δρομέας με αγάπη για τις μεγάλες αποστάσεις και φανατική με το τρέξιμο, έκανε τέσσερις προπονήσεις την εβδομάδα. Κι όμως, την ώρα της προπόνησης κι ενώ ο οργανισμός της ήταν αθλητικός και απόλυτα προετοιμασμένος για την προπόνηση, υπέστη καρδιακό επεισόδιο, 6 εβδομάδες μετά τη δημοσίευση του παραπάνω επιστημονικού άρθρου. Στην καρδιά της τοποθετήθηκε βηματοδότης και πλέον τρέχει ξανά…

Ωστόσο, γύρω από το καρδιακό επεισόδιό της δημιουργήθηκε σημαντική σύγχυση αναφορικά με τα αίτια που οδήγησαν στο καρδιακό επεισόδιο. Εξίσου μπερδεμένοι φέρονταν να είναι και οι γιατροί που ανέλαβαν την περίπτωσή της, καθώς 2 από αυτούς κατηγόρησαν την έντονη προπόνηση με τρέξιμο, ως καταπόνηση της καρδιάς.

Επαναλαμβάνουμε: Το τρέξιμο κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται όμορφα. Έχετε, ωστόσο, πάντα στο μυαλό σας πως όλα τα πράγματα αξίζει να γίνονται μόνο με μέτρο: Μέτρον άριστον!

Κάνε εγγραφή και ενημερώσου αυτόματα για ό,τι νέο δημοσιεύεται!

Η ιστοσελίδα memetro.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησής σας. Αποδέχομαι Περισσότερα