Νίκησε το κάπνισμα με καλύτερη διατροφή

Συνήθως οι καπνιστές καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καφέ

0 33

Ο οργανισμός κάθε καπνιστή δέχεται τη βλαπτική δράση του τσιγάρου και έχει μεγαλύτερες ανάγκες ανάπλασης. Το γνώριζες ότι υπάρχουν τροφές που μπορούν να μειώσουν ως έναν βαθμό τις βλαπτικές συνέπειες του τσιγάρου;

Γενικότερα, ο οργανισμός ενός καπνιστή έχει διαφορετικές διατροφικές ανάγκες από τον οργανισμό ενός μη καπνιστή.

Η επίδραση της βιταμίνης C

Η βιταμίνη C αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες, τη βασική αιτία φθοράς και γήρανσης των κυττάρων. Η νικοτίνη καταστρέφει τις αντιοξειδωτικές ουσίες σε όσους καπνίζουν και αυτός είναι ο λόγος που οι καπνιστές χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης C προκειμένου να μην είναι τόσο επιρρεπείς σε λοιμώξεις. Καλό είναι, λοιπόν, όσοι καπνίζουν να ενισχύσουν τον οργανισμό τους τρώγοντας φρούτα, κυρίως εσπεριδοειδή, πράσινα λαχανικά και ακτινίδιο.

Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Καλό είναι οι καπνιστές να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού τους και με άλλα αντιοξειδωτικά, όπως βιταμίνη Ε, καροτένη και φλαβονοειδή. Αξίζει να εντάξουν στη διατροφή τους το ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, τα φρούτα και τα λαχανικά με έντονο πορτοκαλοκίτρινο χρώμα, δηλαδή τα καρότα, τα βερίκοκα, ακόμη και τη μεγάλη κίτρινη κολοκύθα, από την οποία γίνεται η παραδοσιακή κολοκυθόπιτα. Βοηθητικό ρόλο φέρονται επίσης να παίζουν το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι. Σύμφωνα με έρευνες, το πράσινο τσάι φαίνεται να αντιστρέφει τη βλάβη στο ενδοθήλιο των υγιών καπνιστών.

Αυξημένη κατανάλωση γαλακτοκομικών

Συνήθως οι καπνιστές καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καφέ, με αποτέλεσμα ο οργανισμός τους να απορροφά λιγότερο ασβέστιο από αυτό που χρειάζεται ένας ενήλικας. Είναι απαραίτητο, επομένως, όσοι καπνίζουν να τρώνε καθημερινά επαρκείς ποσότητες γαλακτοκομικών (γάλα, γιαούρτι, λευκά και κίτρινα τυριά), ώστε να διασφαλίζεται η ικανοποιητική πρόσληψη ασβεστίου.

Ω-3 λιπαρά: Κατανάλωσέ τα και ενίσχυσε τους πνεύμονες!

Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι η κύρια αιτία θανάτου σε καπνιστές. Είναι ένα από τα ανθρώπινα όργανα που δέχονται τη μεγαλύτερη επιβάρυνση από το κάπνισμα, ούτως ή άλλως. Τρόφιμα που περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα, όπως ο τόνος, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί, μπορούν να αποτρέψουν τον σχηματισμό καρκινικών κυττάρων στους πνεύμονες, σύμφωνα με έρευνες.

Προσθέστε φρούτα και μέλι στη διατροφή σας, αντί να καταναλώνετε γλυκά!

Οι καπνιστές γενικότερα παρουσιάζουν αυξημένη ανάγκη για υδατάνθρακες, κυρίως απλούς και δείχνουν μεγάλη συμπάθεια και στα γλυκά, ιδίως στη σοκολάτα. Καλό είναι, ωστόσο, όσοι δεν θέλουν να κόψουν το τσιγάρο, να προσλαμβάνουν τους υδατάνθρακες που χρειάζονται από λιγότερο παχυντικές πηγές, όπως είναι, για παράδειγμα, τα φρούτα, η μαύρη σοκολάτα, το μέλι και τα προϊόντα ολικής άλεσης.

Πιείτε άφθονο νερό

Το κάπνισμα συμβάλλει στη συσσώρευση τοξινών στον οργανισμό, ο οποίος προσπαθεί να τις αποβάλει μέσω του νερού. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος καπνιστής έχει περισσότερες υδάτινες απώλειες συγκριτικά με έναν μη καπνιστή.

Άλλωστε, η συνήθεια πολλών καπνιστών να αντικαθιστούν το νερό με καφέ ή άλλα καφεϊνούχα αναψυκτικά για να απολαύσουν το τσιγάρο τους μπορεί να οδηγήσει σε γρηγορότερη, ήπια αφυδάτωση. Μην ξεχνάτε, λοιπόν, να πίνετε άφθονο νερό, να καταναλώνετε φρέσκα φρούτα και χυμούς.

Το καλύτερο μέτρο προστασίας, ωστόσο, θα ήταν ιδανικά να ξεκινήσετε άμεσα τη διακοπή του καπνίσματος.

Κάνε εγγραφή και ενημερώσου αυτόματα για ό,τι νέο δημοσιεύεται!

Η ιστοσελίδα memetro.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησής σας. Αποδέχομαι Περισσότερα